tirsdag 31. desember 2013

Nytt år!

Ja, alle sier at tida går så fort, og det gjør den jo på et vis. Eller tida kommer til oss.
Jula og nyttår er en vanskelig tid for meg. Minnene om tiden for fire år siden sitter i kropp og sinn.
Alle sier at tiden leger alle sår, men det er jeg usikker på.
 Egentlig lever jeg i to dimensjoner, den ene som står still i 2009, og den tida vi er i nå. Det skal så lite til for å bringe opp såre minner, en melodi som treffer sorgens strenger, et, dikt, et ord, en lukt, en handling..............plutselig flommer sorgen over igjen. Jeg erfarer at flere med meg som har mistet et barn føler det på den måten, og gjør det fortsatt etter mange år. Derfor velger jeg å akseptere at det er slik. Da får jeg det lettere med meg selv.
Jeg er så takknemlig for alle minner og gleder vi har hatt sammen, og TAKKNEMLIGHETEN er det jeg sitter igjen med  etter mine 59 år her i livet. Jeg har så mye å være takknemlig for!
Jeg er så heldig å ha familien min, mann, barn, svigerbarn, barnebarn,søsken, svigersøsken, nieser, nevøer, nære og kjære venner, mange bekjente, mat, hus, klær, varme, og selvom jeg har mange plager så opplever jeg at jeg er ved god helse.
Familien er viktig for meg, og jeg har alltid vært familiekjær. Det er så viktig at vi viser hverandre at vi er glad i hverandre, at vi bryr oss om hverandre, og gir en hjelpende hånd når det trengs. Det koster så lit, og det skal bare en liten anstrengelse av glede til, fra alle, så blir det godt. Vi er forskjellige og det skal vi være, men å møte hverandre med åpenhet, gled og kjærlighet er et stort steg på veien til dyp samhørighet.
Jeg tenker på mine forelder som var aldeles unike i sin uforbeholdne kjærlighet til oss barna. Den gleden mine barn viste når vi ventet besøk av Mimmi og Boss, og den forventningen og gleden som vi skapte for barn når de eller andre slektinger skulle komme. Den er så viktig! Vi må skape en forventing om at dette møte mellom generasjonene er av største betydning for alle, en gjensidig kjærlighet som blir brakt frem når vi skaper glede og forventninger, at den andre er mye verdt nettopp for meg, mine barn, min ektefelle, mine barnebarn. Det er så godt for foreldre å vite at andre kan ha gode samvær og gode samtaler med våre barn,og som har den samme uforbeholdne kjærlighet som foreldre kan gi.
Mitt ønske for andre og meg selv for 2014 er å skape glede, samhørighet og kjærlighet i familien, vennekretsen og i det nærmiljø, samfunn jeg lever i.
Av hele mitt hjerte ønsker jeg dere alle et godt og velsignet nytt år 2014

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar