tirsdag 26. april 2011

Klær til mor

Jeg har ikke sydd noe til meg selv på veeeeeeldig lenge, men da jeg fikk sew serendipity-boka så ville je lage meg et skjørt. Så også en bluse i symagasinet for mars 2011 som jeg også ville prøve ut.
Stoffene er kjøpt på tråsnella i Orkanger, viscose yersey i blusen (kjempe behagelig å ha på) og strech dongeri. Begge mønstrene er igrunn romslige. Skjørtet måtte jeg sy kraftig inn (kan jo håper på at jeg har krympa da;)


Blusen ble litt stor ved skulderen så jeg satte en strikk på den ene siden. Funka greit det.

Bak; Parisstoffet går igjen i midtpartiet bak og i ermene.


Tok å lagde lommekant på skjørtet av samme stoff som genseren,men likevel så diskret at jeg kan bruke hva som helst til. Lengden er rett under kneet. Er veldig fornøyd med det.

Valgte å ha ensfarget stoff i sidestykkene bak for å bryte opp det mønstrete stoffet. Syns det skaper litt mer ro.
. Blir flere sommerskjørt og leker allerede med tanken på forandriner:) Hadde det på jobb i dag, og følte meg veldig vel i dette antrekket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar