mandag 24. januar 2011

Mine symaskiner

Dette er den siste anskaffelsen. Julegave; en overlockmaskin. Sømmene blir så fine og proffe. Den er lett å tre og bruke, og det følger med en cd-instrukasjon.

Dette er min tredje symaskin på 30 år.  En Husqvarna Platinum Pluss broderimaskin. Den kom i hus i 2005. Dessverre har jeg ikke brukt broderidelen på den, men det er forsettet mitt i år at jeg skal lære meg å bruke denne delen også.
Det blir en del håndsøm også. Det morsome når man lager plagg er at de blir til underveis. Jeg har som oftest en idè før jeg starter, men så ser jeg underveis at slik eller slik vil være bedre. Ja, så forandrer jeg.

Knapper i klær syns jeg er veldig viktig. Ofte trekker jeg knapper selv. Da står de i stil eller blir prikken over i`en. I julegave i år fikk jeg disse knappene. Det er utrolige ord-knapper med alle farmors små elsklinger og kosenavn på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar