tirsdag 23. september 2014

Redesign eller kall det gjerne omsøm

Da har jeg redesignet eller gjort omsøm av en tunika fra Culture, og som vanlig har jeg glemt å ta bilde av utgangspunktet. Jeg blir så ivrig og klipper i vei for så plutslig å komme på at jeg har glemt å ta bilder. Vel,vel, stoffet er supertynnt. Strikken som på denne kjolen er på overdelen, var orginalt et midstykke på magen. Altså flyttet opp. Kragen er det som pyntet tunikans halskant. Syns den var så fin at jeg ville bruke den som krage.
Ermene hadde knapper og lang mansjett som jeg har beholdt på ermene til kjolen. Jeg har også beholdt knappestolpen bak fra orginalen. Nederst satte jeg en dobbel kant. Den måtte jeg skjøte, derfor er det blitt en klaff fra kragen over skjøten og til slutt satte jeg en vakker knapp med stener som tar opp fargen i stoffet.
Jeg har peilet meg inn på str 110 (5 år).
Tror egentlig jeg ble fornøyd med denne :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar