onsdag 7. oktober 2015

Hva man kan la seg inspirere av

Jeg var på en utstilling på GalleriHans ved Ørland Kultursenter for et par uker siden. Det var Fosen stipendiaten Maria Rodrigues som stillte ut sine vakre broderier .
Se:      http://www.maria-rodrigues.no/
Hun skaper nytt av gammelt, og har tatt med seg den vakre kunsten å brodere fra Madeira, hennes hjemsted.
Når jeg er på loppemarkeder er jeg alltid på jakt etter et kupp som kan brukes i et plagg, særlig gamle blonder og heklebrikker.
Jeg holder på med en barnekjole i ull og ville bruke en bitteliten blonde inn i kjolens rygg.
Jeg sydde blonden inn fra baksiden. Deretter klippet jeg opp fra forsiden og sydde stoffet opp med knapphullssting slik at blonden blir som midten i en blomst.
Nå gjenstår det bare å gjøre ferdig resten av kjolen :)









1 kommentar:

  1. så lekkert dette ser ut og en morsom måte å gjøre noe helt spesielt. Gleder meg til å se kjolen ferdig.

    SvarSlett