søndag 15. september 2013

Laaaaaaaaaaange remser blir flotte tepper, Jelly rolls

På et nettsted jeg tilhører har noen satt  igang et skred av inspirasjon på noe som kalles Jelly rolls - tepper.
Det er igrunn bare fantasien som setter grenser her også. Man skjærer stoffet i remser i den tykkelsen man ønsker, syr dem sammen etterhverandre og ender opp med opp i mer enn 40 meter med lang remse (eller mer om man ønsker). Man kan kjøpe ferdig klippede remser, bruke restestoff eller rett of slett skjære de selv.
Jeg har her kjøpt lapper på 30x110 i de fargene jeg syns passet sammen. Det er ikke ferdig riktig enda for det mangler kantene ytterst og for.
Jeg fant en tut på youtube som viser hvordan det gjøres: http://www.youtube.com/watch?v=KNoZXjt_Ay0

Her kan dere se hvor langt jeg er kommet:
Jeg må bare velge om jeg vil ha det på tvers eller langs

Legg til bildetekst

Da ble det et til med ti hjerter innfelt. Det skal bli svart og rød eller hvit kant rundt. Fòret med fleece blir det et varmt teppe


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar