torsdag 13. september 2012

Du store Lapakka og Silke

Kjole strikket i alpakkaull med skjørt i silke. Underskjørtet er sandvasket silke. Str S/M
Jeg hadde virketrang da jeg var i Oslo i sommer og kom over dette nydelige garnet. Lykken var stor da jeg dagen etter var i en stoffbutikk og fant denne nydelige batikksilken. Dette stoffet er unikt fordi batikk vil bli ulikt hver gang man prøver. Dette måtte jo bare bli en kjole. Blandingen av forskjellige materialer er spennende. Idèen er fra Tine Solheim. Jeg tok utgangspunkt i et mønster til genser, lagde den så lang jeg ønsket. Nederst på bolen strikket jeg en blonde. Likeens nederst på ermet.
Silken i skjørtet er tynt så det måtte fôres. Heldigvis hadde jeg liggende sandvasket silke som matchet. Skjørtet har jeg lagd rufsete. Tror jeg vil sette noen perler til pynt i overgangen mellom bol og blonden. Ting blir litt til underveis. Det er det som er så gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar