søndag 26. februar 2012

Ulljakke

Tidligere i høst sydde jeg meg en ulljakke som ligner denne. Jakken er i ull
og den er ikke foret, men hetta er dobbel.

Jeg ville gjøre ermene annerledes og klippet derfor av ermet et godt stykke oppå for så å sette på en sort "mansjett". Jakka er sydd sammen med flatlock slik at sammensyinga sees fra retta og gir kontrast mot stoffet.

Jeg lagde spenser bak av stoffet som er i ermene og hetta. På hetta lagde jeg en sort blomst av ulla. I midten av denne er det satt sten av turquis(ekte altså). Deter den type sten som går igjen i alle knappene. Fargen i stenen matchet fargen i "humpene" i ermene og hetta



Lommen er vid inni men trang øverst. Satte en svart ullblomst på den som kontrast.


Kanskje ikke så lett å se, men jeg satte en svart ullblomst på en stor sikkerhetsnål slik at den kan brukes ved behov om eieren ønsker å ha det tettere i halsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar